Zasilanie CNG

  Sprinter CITY może być zasilany dwupaliwowowo. Oznacza to w praktyce łatwość eksploatacji połączoną z oszczędnością. System polega na zamontowaniu w pojeździe drugiego systemu zasilania (schemat instalacji widać po prawej stronie). Takie rozwiązanie w mistrzowski sposób łączy ekologię z ekonomią. W praktyce oznacza to:

  • zmniejszenie kosztów eksploatacji nawet do 50% w porównaniu z benzyną, oraz około 40% w porównaniu z olejem napędowym.
  • zwiększenie zasięgu pojazdu do 1200 km (w zależności od wariantu i wyposażenia)
  • mniejsze obciążenie środowiska emitowanymi zanieczyszczeniami
  • moc silnika porównywalna do odpowiednika zasilanego ON - wynika z zastosowania wysokooktanowego paliwa,
  • krótki czas tankowania.

W związku z tak znaczącymi korzyściami zarówno ekonomicznymi jak i ekologicznymi w wielu krajach, nie tylko europejskich, wykorzystuje się w komunikacji miejskiej autobusy, zasilane za pomocą sprężonego gazu ziemnego. W chwili obecnej w Europie pojazdy te jeżdżą między innymi w Niemczech, we Francji, Szwecji, Norwegii, Hiszpanii, Portugalii i Finlandii.

City Line NGT


 

Schemat instalacji CNG na przykładzie MB Sprinter

1. Opcjonalne (dodatkowe) zbiorniki na gaz
2. Wlew gazu
3. Wlew paliwa + zbiornik paliwa
4. Wtryskiwacz benzyny
5. Zbiorniki gazu
6. Regulator cisnienia gazu
7. Wtryskiwacz gazu
8. Silnik spalinowy